Бібліотека завжди була збирачем, хранителем і дослідником творів друку – вічних пам’яток писемності, а бібліотекарі – вірними зберігачами і популяризаторами духовного надбання поколінь.

/Files/images/bbloteka/4.png

Завдяки шкільній бібліотеці люди мають унікальну можливість познайомитися з історією розвитку освіти та культури рідного краю. Без шкільної бібліотеки неможливо сьогодні уявити навчання і виховання школярів, без неї неможлива освіта і самоосвіта педагогічних працівників, учнів та батьків.

/Files/images/bbloteka/5.png

Шкільна бібліотека – саме та крапка на карті села, де зароджуються і горять найбільш яскраві думки та почуття, вона – центр культури, де закладається духовне здоров’я нації. В.О.Сухомлинський писав: «У школі повинен яскраво горіти невгасимий вогник розумового життя; чим багатші й багатогранніші інтелектуальні інтереси вчителів і учнів, чим дорожче для кожного вихованця найважливіше джерело знань – книга, тим менша небезпека розумової обмеженості, байдужості до знань».

/Files/images/bbloteka/15.png

Тому своє основне завдання як шкільного бібліотекаря я вбачаю у прищепленні дитині любові до книги, навчанні учнів-читачів користуватися бібліотекою, її фондами, довідково-бібліографічним апаратом.

Повноцінне забезпечення інформаційних потреб школи – одна з основних функцій сучасної шкільної бібліотеки. Крім того, бібліотека не лише інформаційний центр, вона є культурним центром. Новийзміст і характер навчання залежить від завдань, які ставить перед собою бібліотека, від форм і методів її роботи. - Гуманізація виховного процесу, що виражається в створенні умов для всебічного розвитку особистості і для спонукання її до самоаналізу, самооцінки, розвитку, самовиховання;

/Files/images/bbloteka/7.png

- - Підтримка та укріплення шкільних традицій, що сприяють створенню загальношкільного колективу;

- - Пріоритетним напрямком роботи бібліотеки є підвищення інформаційної, виховної, пізнавальної, культурологічної та навчальноїфункції;

Регламентування роботи відповідно до державних документів про бібліотечну справу в Україні;

- - Орієнтування в роботі з фондом на примноження збереження і максимальне використання саме української літератури;

- - Створення умов для відкритості фондів і оперативного повідомлення читачів про зміст наявного фонду та нових надходжень;

- -Ведення масової та індивідуальної роботи з популяризації української книги.

/Files/images/bbloteka/8.png

Реалізуючи ці напрями, бібліотекар використовує виховний потенціал різноманітних індивідуальних, групових та масових форм роботи, доцільні зв’язки уроків і різних форм позаурочної діяльності учнів.

Технологія підготовки і проведення будь-якої форми роботи з учнями розглядається бібліотекарем з позиції соціально-педагогічного програмування діяльності учнів. Таке програмування передбачає забезпечення мотиваційно-ціннісного, змістового і процесуального компонентів в ході їх підготовки і проведення.

Ставлячи перед собою завдання – відродити значущість бібліотеки як осередку культурного просвітництва і духовного відродження учнівської молоді, бібліотекар спільно з педагогічним колективом дбає про створення максимальних умов для роботи читачів. Бібліотеку доцільно укомплектувати творами М. Грушевського, Б. Грінченка, О. Костомарова, О. Бердника, В. Винниченка, Л. Костенко, В. Стуса, В. Симоненка, поетів-земляків та інших. Випускаючи бібліотечні бюлетні, папки, учні-читачі дізнаються, що в Україні є чимало високохудожніх творів. До систематичних каталогів та картотек вводяться тематичні рубрики «Історія України», «Культура України», «Таємниці віків».

Все більше відображаються в алфавітному та систематичному каталогах забуті твори, книги заборонених і репресованих українських авторів. Бібліографічне інформування читачів здійснюється за допомогою бюлетенів: «Нові надходження в бібліотеку», «Радимо прочитати», «Знай і пам’ятай – наш головний закон», «На допомогу вчителю математики», «На допомогу вчителю історії», «На допомогу вчителю хімії», «На допомогу вчителю світової літератури».

/Files/images/bbloteka/9.png

Дослідження показують, що без звички читати, без уміння користуватися книгою, вибрати потрібну книгу, без прилучення до справ і життя народу не можна виховати громадянина-патріота. Тому особлива увага надається заняттям з основ бібліотечно-бібліографічних знань. Зміст таких занять передбачає поступове нагромадження знань про книгу і досвід роботи в бібліотеці: від загального знайомства з бібліотекою до знань змісту різних розділів книжкового фонду; від вибору з допомогою ілюстративного каталогу «Що нам читати?» до використання різноманітних каталогів і бібліографічних посібників; від елементарного запису про прочитану книгу до розгорнутого відгуку про неї.

Отже, з перших кроків шкільного життя учні оволодівають вміннями користуватися книгою, свідомо підходять до її вибору. Бібліотека систематично проводить роботу по вихованню в учнів дбайливого відношення до книги:

- -Індивідуальні і колективні бесіди;

- -Рейди-перевірки.

Протягом року організовується робота гуртка «Книжкова лікарня».

З метою поповнення бібліотечних фондів у школі діє акція «Подаруй бібліотеці книгу». У бібліотеці існує фонд подарункової літератури.

Комплектування – це єдиний процес поповнення фонду документами відповідно до потреб користувачів.

Комплектування фонду бібліотеки підручниками здійснюється за рахунок бюджетних коштів.

Кiлькiсть переглядiв: 737

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Демонстраційний сайт загальноосвітньої школи

вулиця, номер будинку,
поштовий індекс, область, місто,
країна

Дата останньої зміни 28 Червня 2022

Цей сайт безкоштовний!