Заняття для педагогів на тему:

«Особистісне зростання педагога».

Мета: ознайомлення психологів з формами та методами інтерактивної взаємодії , сприяння мотивації вчителя до самовдосконалення та саморозвитку,створення позитивного психологічного клімату шляхом актуалізації установки вчителя на цінність самореалізації у своїй професії.

Вправа «Знайомство»(10хв)

Кожному учаснику семінару на аркуші паперу пропонується написати про себе оголошення в газету (куплю, продам, познайомлюсь і т. д.) Потім ведучий збирає папірці і в довільному порядку зачитує оголошення, а учасники повинні відгадати хто написав це оголошення.

Психолог: Сьогодні ми поговоримо про нас з вами, про вчителів. Про тяжку учительську працю, про всі переваги та недоліки. А саме головне, про те, чому ми обрали самі цю професію і чи приносить вона нам задоволення. Коли у людини є сім'я, вона щаслива, а коли є і улюблена робота – вона щасливіша вдвічі , адже більшу частину свого життя вона проводить саме там. Я хочу зараз вам розповісти притчу про народження нового вчителя, послухайте її.

Коли народився новий учитель, до його колиски прилетіли три феї. Перша сказала: «Ти будеш завжди молодим, адже з тобою завжди поряд буде молодь». Друга пророкувала так: «Ти завжди будеш красивим у думках та душі, тому що немає нічого шляхетнішого, ніж дарувати своє серце дітям». Третя фея говорила: «Ти будеш безсмертним, тому що твоє життя продовжуватиметься в твоїх учнях». І тут до новонародженого підлетіла четверта фея, і злим голосом прокричала: «Але ти вічно будеш перевіряти зошити, робочий день твій буде 8 годин до обіду й 8 після. Думки твої будуть тільки про школу, і ти ніколи не заспокоїшся. Так що, доки не пізно, обирай!». А учитель відповів з посмішкою: «Уже пізно обирати. Ця фея завжди приходить занадто пізно. Й ті вчителі, що вже вирішили пов'язати своє життя зі школою, уже ніколи не зрадять цьому шляху!».

Вправа «Диспут»(15хв)

Учасники поділяються на дві команди. За допомогою жереба з'ясовують, яка команда яку позицію займатиме по питанню що робота психолога це тільки позитивні емоції та відчуття і навпаки. Тобто необхідно з'ясувати всі плюси і мінуси у роботі практичного психолога. Члени команди по черзі висловлюють аргументи на користь певної точки зору. У процесі диспутутой з членів команди, чия черга висловлюватись наступним повинен ставити уточнюючі запитання,якщо зміст аргументації недостатній. На виступ кожному учаснику дається 1 хвилина. Ведучий намагається застерегти учасників диспуту від спроб продовжувати і розвивати думки співрозмовника, приписуючи йому не його слова. У ході вправи поважають аргументи кожного учасника, ведучий дає коментарі , підводяться підсумки.

Вправа«Особистісне зростання педагога»(20хв)

Учасники діляться на три групи, кожна група отримує завдання скласти невеличку програму особистісного зростання за однією з трьох сфер життєдіяльності людини: інтелектуальної, емоційної та соціальної. Представники групи презентують думку групи щодо реалізації вчителя у певній сфері. (Ведучий пропонує вибрати картку із завданням)

Розвиток інтелектуальної сфери(обізнаність, фаховість, розумова активність, пізнавальні здібності).

1. Найвразливіші місця в інтелектуальній сфері життя вчителя.

2. Для чого вчителю необхідно постійно поглиблювати професійні знання та загальну обізнаність? Що це дає його особистості?

3. Що вчителю бажано робити систематично для розвитку інтелектуальної сфери?

Розвиток емоційної сфери.

1. Негативні емоції, які відчуває вчитель майже щодня.

2. Внутрішні та зовнішні причини появи у вчителів станів апатії, тривожності, агресії.

3. Що означає для вчителя бути «молодим душею»?

Розвиток соціальної взаємодії.

1. Як позначається робота у школі на спілкуванні з людьми за її межами?

2. Найголовніші критерії ефективності взаємодії в системах:

- «вчитель-вчитель»;

- «вчитель-учень»;

- «вчитель-керівник».

3. Що позитивного в досвіді людського спілкування дає робота з дітьми?

Вправа «Побачення»

Тренер об’єднує учасників у три групи. Кожна група отримує конверт із набором окремих речень, які потрібно розташувати послідовно, керуючись логікою, щоб вийшло змістовне оповідання. Потім представник кожної групи презентує результат.

Перелік речень.

Він розумів, що тільки вона могла зробити його щасливим.

Потяг рушив.

Чи має щось сенс у цьому житті?

Почулося скреготання заліза.

Він узяв її за руку.

Десь загавкав пес.

Пролунав постріл.

Його серце тьохнуло.

Ця зустріч остання.

Її очі були заплющенні.

Було вже пізно.

Місяць – немов великий апельсин.

Він поглянув на неї.

Як правило завжди запитують: «Як правильно звучить оповідання?».

Тренер. Люди звикли діяти стереотипно, оглядаючись на кимсь придумані канони. Тут немає правильної або неправильної відповіді. У кожного вийшло своє оповідання, і кожен може пояснити логіку його побудови. Ми вчимося приймати і поважати думку інших, адже вони мають право на існування.

Психолог: А зараз я пропоную вам пройти тест і дізнатися дещо про себе: Хто ви? Які риси характеру вам притаманні? Особливості вашої поведінки?

Із п'яти даних фігур оберіть фігуру, про яку можете впевнено сказати: «Це я!»

Запишіть її назву під номером 1. Решту фігур запишіть у прийнятному для вас порядку під відповідними номерами.

Яку б фігуру ви не поставили на перше місце – це ваша основна фігура. Саме вона визначає ваші головні риси характеру та особливості поведінки. Остання фігура вказує на тип людини, взаємодія із якою буде завдавати найбільше труднощів.

Квадрат. Якщо вашою основною фігурою виявився квадрат, то ви невтомний

трудівник. Працелюбність, завзятість, потреба завершувати розпочаті справи, наполегливість – ось основні якості природжених «квадратів». Витривалість, терпіння та методичність зазвичай роблять Квадрата спеціалістом вищого класу. Усі знання, якими вони володіють, систематизовані. Квадрат здатен миттєво видати будь-яку необхідну інформацію. Саме тому таких людей цілком справедливо вважають ерудитами. Їхній ідеал – чітко сплановане життя. Вони постійно «впорядковують», організовують людей і речі навколо себе.

Трикутник. Ця форма – символ лідерства. Найхарактерніша їхня риса –

здатність концентруватися на головній меті. Вони – енергійні, сильні особистості. Трикутники здатні глибоко та швидко аналізувати складену ситуацію. Трикутник – дуже впевнена людина, котра хоче мати рацію у всьому. Потреба бути завжди першим робить трикутників особистістю, яка постійно конкурує з іншими. Трикутники дуже неохоче визнають свої помилки, не змінюють прийнятих рішень. Однак швидко навчаються (щоправда, лише того, що, на їхню думку,сприяє досягненню головної мети. Головна негативна риса Трикутників – на шляху до влади вони не гребують жодними доступними їм засобами. Вони змушують усе та всіх «обертатися» навколо себе. Хоча, можливо, жити без Трикутників у своєму оточенні – нецікаво?

Прямокутник. Ця фігура – символ переходу та змін. Прямокутники –

люди, незадоволені власним способом життя, тому прагнуть його змінити.

Вони постійно вагаються, не можуть зрозуміти, чого хочуть. Характерні риси Прямокутника – нелогічність та непередбачуваність учинків. Намагаючись стати кращими, вони перебувають у постійному пошуку – методів роботи, стилю життя. Прямокутники потребують постійного спілкування. Допитливі, сміливі, але при цьому занадто довірливі.

Коло. Коло – міфічний символ гармонії. Той, хто впевнено обирає його, щиро

зацікавлений у гарних людських стосунках. Адже найвищою цінністю для Кола є люди. Коло – найщиріша з усіх п'яти форм. Вона наділена високою чутливістю, здатністю співчувати. Коло неперевершено вміє «читати» людей, миттєво розпізнаючи при цьому нещирих, підступних і улесливих. Коло вболіває за свій колектив, користуючись серед колег популярністю та повагою. Коло – нерішуче, зазвичай не здатне «подати» себе, коли це необхідно.

Зигзаг.Зигзаг є символом креативності, творчості, естетичного чуття – хоча

б тому, що це найунікальніша із усіх фігур (при цьому – ще й розімкнута). Зигзаги не можуть працювати в структурованій ситуації. Їх дратують суворо фіксовані обов'язки, постійні методи роботи. Вони потребують незалежності, високого рівня стимуляції. Тоді Зигзаг «оживає», виконуючи при цьому основне своє призначення – генерує нові ідеї. Зигзаги – ідеалісти, звідси їхня непрактичність та наївність. Зигзаги – нестримані , що заважає їм утілювати свої ідеї в життя. Вони не вміють прораховувати дрібні деталі і не завжди наполегливі, бо втрачають інтерес до справи, щойно її новизна зникає.

Психолог:Отже, ми всі разом з вами вирішили, якими якостями та вміннями , рисами характеру повинен володіти вчитель. Дізналися також багато чого нового про себе. І мені здається, що ніхто із присутніх тут, ніколи не пошкодує, що обрав професію вчителя. Адже учитель – це професія, у якій не роблять кар'єри.

Учитель – це актор, але його слухачі та глядачі не аплодують йому.

Учитель – це скульптор, але його праці ніхто не бачить.

Учитель – це лікар, але його пацієнти рідко дякують йому за лікування і не завжди хочуть лікуватися.

А закінчити наше з вами заняття мені б хотілося словами великого філософа Конфуція: «Любіть роботу, яку ви виконуєте, і тоді у вас не буде жодного робочого дня!»

Кiлькiсть переглядiв: 1035

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Демонстраційний сайт загальноосвітньої школи

вулиця, номер будинку,
поштовий індекс, область, місто,
країна

Дата останньої зміни 18 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!