Тренінгове заняття для старшокласників

„Твоє життя – твій вибір”

Мета: формування активного усвідомлення учнями широкого

кола своїх можливостей, своєї активної позиції в їх реа лізації; виховання в учнів усвідомлення взаємозв’язку в житті наших можливостей і наших здібностей; навчання визначати власні життєві цінності та вплив життєвих, духовних цінностей на життя.

Вступне слово психолога:

Любі друзі! Сьогодні на нашій годині спілування ми поговоримо про наше з вами життя, наші здібності та можливості й вибір, який нам доводиться робити в житті.

Життя…Воно прекрасне. І творить його людина. Але життя прожити – не поле перейти. Щасливий той, хто лічить зорі в небі. Щасливий тому, що має свою зорю, яка світить йому все життя.

Мені хочеться згадати відомі слова В.Маяковського „…Прислухайтесь, якщо зірки запалюють, значить це комусь потрібно.” Так справді потрібно. Піднесіть, будь-ласка, руку, хто ніколи не бачив зоряного неба?

Таких серед нас немає. І, мабудь, не знайдеться жодної людини, яка б не любила дивиться в зоряне небо. Існує повір’я, що коли народжується людина, у небі спалахує зірка. Також, вдивляючись в зоряне небо, ви, можливо, намагаєтесь відшукати там себе, інколи навіть не усвідомлюючи, що зі своїм народженням кожен отримує безцінний дар життя.

Вправа „Символ життя”

(Запалюють свічку, яку передають з рук у руки з коментарем)

- Уявіть, що ця запалена свічка – наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто поруч з вами.

Проаналізуйте свої почуття.

Запитання для обговорення:

- Що ви відчули, коли тримали свічку в своїх руках?

- Чи хотілося вам її віддати?

- Чи виник страх, що свічка згасне?

(По закінченні вправи бажано зробити висновок:”Коли свічка знаходиться у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітеме чи згасне. Так само вирішувати тільки вам, яким буде ваше життя”)

Вправа „Коло асоціацій”

(На дошці прикриплюють плакат)

ж и т т я

- Скажіть, які асоціації виникають у вас зі словом „життя”? Ви будете висловлювати свої думки, а я запишу це на променях нашого сонця.

Висновок: звідси випливає, що життя дуже багатогранне, це – яскравий світ, але для кожного він особистий та особливий.

Вправа „Що у нас цікавого в житті?”

(На дошці висить плакат з малюнком дерева)

Як ви гадаєте, які найважливіші речі існують у нашому житті, на які варто витрачати свій час, сили, інші ресурси. (Діти висловлюють свої думки і записують на кроні)

Така пишна крона можлива лише тоді, коли є не менш сильна коренева система – наші здібності й можливості.

Знову ж таки, на ваш погляд, що потрібно для того, щоб реалізувати наші інтереси , бажання. (Діти промовляють і записують на корінні)

Висновок: тепер ви самі можете побачити, що одного без іншого не може бути, що роль нас самих у житті нашого дерева дуже велика і що наші можливості багато в чому залежить від наших виборів і нашої поведінки.

Вправа „Як розпорядитися своїм життям”

А зараз давайте зіграємо в гру „Як розпорядитися своїм життям”. Вона допоможе кожному з учасників знайти відповідь на це питання. (Роздають по 10 папірців кожному учню)

Напишіть на кожному папірці своє ім’я. Протягом наступних кількох хвилин ці 10 папірців будуть уособлювати вас і гратимуть роль символічних грошей, тобто засобу за який можна купити певний товар. Через хвилину перед кожним постане вибір: витратити чи заощадити свої папірці, тобто себе самого, частину себе. На продаж будуть виставлені різноманітні «товари» по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари одночасно, тільки щось одне, або нічого. Зрозуміло, що коли закінчаться ваші папірці, вже нічого не можна буде купити.

Всі покупки можна робити лише тоді, коли «товари» пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж уже виставлено наступну пару. (Пропонується «товар», який написаний на окремих аркушах

Ціна кожного товару вказується в кількості папірців, які треба ввідати за нього покупцю.)

1) - чудова квартира (1 папірець);

- новий автомобіль на вибір (1);

2) - повністю оплачена поїздка на канікули на 1 місяць, у будь-яку країну світу разом з другом (2);

- повна гарантія того, що людина, з якою тобі хотілося б одружитися просто сьогодні, обов’язково одружиться з тобою в недалекому майбутньому (2)

3) - стати найпопулярнішою людиною серед своїх това ришів терміном на 2 роки (1)

- мати одного справжнього друга (2)

4) - закінчити престижний університет (2)

- заснувати прибуткову компанію (2)

5) - мати здорову сім’ю (3)

- здобути всесвітню славу (3)

(Після звершення вибору з цієї пари оголосити: тим, хто обрав сім’ю, повертають 2 папірці назад, як винагороду)

6) - можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1)

- відчуття задоволення протягом усього життя (2)

7) - п’ять років безмежної фізичної насолоди (2)

- любов та повага людей, що є для тебе найдорожчими (2)

(Ті хто обрав п’ять років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець.)

(За певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку.)

8) - чиста совість (2)

- здатність досягти успіху у тій сфері, де найбільше цього прагнеш (2)

9) - створити диво для того, кого любиш (2)

- можлисть прожити заново (або повторити одну дію з власного життя (2)

10) - сім додаткових років життя (3)

- безболісна смерть, коли настане час (3)

Наші торги завершені, роздивіться ще раз свої покупки і скажіть:

- Яка покупка подобається подобається вам понад усе?

- Чи шкодуєте ви, що не зробили якусь покупку?

- Чи хотілося б вам поміняти деякі правила гри?

Після обговорення психолог робить висновок:

правила гри можна змінити, але життя – це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняти у минулому рішенні. Не можна охопити абсолютно все, чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості будуть у вас через тиждень, або рік. Вам завжди бракуватиме часу, варіантів вибору, грошей, можливостей тощо. Ви повинні будете платити за кожен свій вибір у житті і і часто ця плата буде перевищувати ваші сподівання.

Вправа «Куля мрій»

Але все-таки всі ми будемо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснювались. (Психолог роздає різнокольорові повітряні кульки і пояснює). Візміть кожен свою кульку мрії та напишіть свою мрію на ній, користуючись маркером.

Давайте об’єднаємо всі кульки ваших мрій в один великий оберемок, нехай ваші побажання здійсняться.

А на завершення відгадайте загадку:

„Вона нічого не коштує, але створює багато чого. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднюючи тих, хто її дарує. Вона триває мить, пам’ять про неї часто зберігається надовго. Немає таких багатих, які б могли б прожити без неї, і не має таких бідних, які б не стали багатші її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливістю у справах і є паролем для друзів.

Водночас її не можна ані купити, ані випросити, ані позичити, ані вкрасти, бо вона являє собою таку цінність, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця”?

Посміхайтеся! І люди, зігріті вашою посмішкою прихиляться до вас. Посміхайтеся!

І це приведе вас до щастя.

Кiлькiсть переглядiв: 786

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Демонстраційний сайт загальноосвітньої школи

вулиця, номер будинку,
поштовий індекс, область, місто,
країна

Дата останньої зміни 28 Червня 2022

Цей сайт безкоштовний!