Повернутися до звичайного режиму

«Твоє спілкування з однолітками»

Мета: розвивати вміння слухати співрозмовника і вміння домовлятися один з одним; відпрацьовувати навички безконфліктного спілкування.

Основні поняття:спілкування, уміння слухати, невербальні засоби спілкування, співпраця, безконфліктне спілкування.

ХІД ЗАХОДУ

Вступне слово педагога-психолога

Ви вже знаєте, що мовлення — це спілкування певною мовою. У яких випадках спілкуватися легше, а в яких — важче? Серед видів усного мов­лення найпростіший — діалог.

Діалог надає співрозмовнику можливість перепитати, уточнити, якщо щось не зовсім зрозуміле. Крім того, під час діалогу можна обмежитись досить простими, нерозгорнутими фразами. Іноді все зрозуміло з пів­слова.

Складніше з монологом. Ця ситуація спілкування така, що слухачі якщо і можуть щось перепитати, то лише після того, як все сказано. Крім того, промовець повинен значно більше піклуватися про те, щоб його мов­лення було зрозумілим від початку до кінця.

В обох випадках складно те, що доводиться говорити без попередньої підготовки і немає можливості довго вибирати слова або повторювати одну і ту саму фразу, удосконалюючи її. Якщо ти навчишся знаходити потрібні слова відразу, швидко і точно висловлювати свої думки, то співрозмовник легко зрозуміє тебе.

Твоє мовлення стане ще чіткішим і зрозумілішим співрозмовнику, якщо твій погляд буде спрямований на нього, жести будуть виразними і точними, а вимова — чіткою.

Дуже важливо, особливо під час проголошення монологу, відчувати себе упевнено. Знаєш, чому іноді хочеться прочитати самому собі вголос вірш, який ти вже вивчив і який треба буде завтра розповісти на уроці? Так, тому що це додає тобі упевненості.

Письмове мовлення висуває інші вимоги.

Інформаційний лист «Правила дружби»

•Допомагай другові.

•Якщоумієшщосьробити—навчиійого.
•Якщодругпотрапиввбіду—допоможийому,чимможеш.
•Ділися з другом.

Грай так, щоб не завжди брати собі найкраще.

•Зупини друга, якщо він чинить погано. Якщо він не правий, скажи йому про це. Не сварися, не сперечайся через дурниці.

•Грай дружно, не зазнавайся, якщо у тебе вийшло краще, ніж у інших. Не заздри — радій успіхам друга разом з ним.

•Якщо вчинив погано, не бійся зізнатися в цьому, вибачся і визнай свою помилку.

•Якщо завинив друг, але усвідомив свою провину і вибачився,— не три­май в душі зла, образи, умій пробачити його.

Інформаційний лист «Правила чесної гри»

•Дотримуйся правил, прагни вигравати чесно.

•Не радій, якщо інший програє, не смійся з нього.

Образливо, коли програєш, але не занепадай духом і не злися ні на того, хто виграв, ні на того, з чиєї вини, можливо, сталася твоя поразка.

1.Вправа «Хороше і погане спілкування»

Учасникам пропонується виконати в парах такі вправи.

1.1.Обидва учні говорять одночасно від ЗО секунд до 1 хвилини(теми: «Улюблена телепередача», «А чи знаєш ти, що...»тощо). Обговорення Що ви відчували?

•Чи не здавалося вам, що більше нічого сказати?

1.2.Пари розподіляються на учасників А і Б. Поки учасник А висловлюєть­ся упродовж хвилини, учасник Б повністю його (її) ігнорує. Потім вони міняються ролями.

Обговорення

•Як ви себе почували, коли вас ігнорували?

1.3.Учасник А говорить упродовж хвилини, учасник Б уважно слухає. Потім вони міняються ролями.

Підсумкове обговорення

•У чому полягала різниця між вправами?

•Як ви визначили, що зараз вас слухають?

Для досягнення домовленості під час будь-яких переговорів важливо бачити очі та обличчя свого співрозмовника.

2.Вправа «Що потрібно для взаєморозуміння»

Два учасники за бажанням виходять до дошки і сідають спинами один до одного, їхнє завдання — домовитися про що-небудь (наприклад, просумісну підготовку цікавої інформації до уроку, про правила якої-небудь гри тощо). ,

3.Тест «Уміння слухати»

Багато хто з нас не вміє слухати й не чує, що нам говорять. Є в тебе таке вміння?Дай відповіді на наведені далі запитання.

•Чи не чекаєш ти нетерпляче, поки співрозмовник скінчить говорити і дасть висловитися тобі?

Чи не поспішаєш ти прийняти рішення до того, як з'ясуєш проблему? Чи не чуєш ти лише те, що тобі подобається? Чи не заважають тобі слухати емоції, що виникли під час бесіди? Чи не починаєш ти думати про стороннє, якщо говорять інші?

Питання і завдання до заняття

•Які засоби можна використовувати під час спілкування для того, щоб воно було цікавішим?

З яких компонентів складається спілкування? Що таке ввічливість? Сформулюйте свої правила спілкування.

Кiлькiсть переглядiв: 537

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Демонстраційний сайт загальноосвітньої школи

вулиця, номер будинку,
поштовий індекс, область, місто,
країна

Дата останньої зміни 18 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!