НАШЕ МАЙБУТНЄ

Тренінг

Мета: сприяння виробленню навичок конструктивно вирішувати конфлікти, знаходити шляхи вдосконалення форм і методів спілкування, вмінню аналізувати, робити висновки; сприяння розвитку творчих здібностей.

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

1. Психологічне настроювання. Вправа «Хвиля»

2. Вправа «Груповий малюнок»

Мета: порівняти груповий малюнок першого заняття з малюнком підсумкового, простежити динаміку групових настроїв групи від першого до останнього заняття.

3. Психодіагностика

Мета: одержати дані для порівняння на початку і в кінці занять; одержати кількісні і якісні дані про результати корекції.

Зараз ми проведемо невеличке повторне голосування. Існує така думка, що на формування колективу впливають певною мірою різні люди: батьки, вчителі, класний керівник, актив класу, психолог, організатор позакласної роботи, самі учні. Отже, ми зараз проголосуємо щодо ролі кожного з них у формуванні та впливі на згуртованість колективів . Аналітики порівнюють дані обох голосувань і роблять висновки, які повідомлять у кінці заняття.

4. Визначення груп

Клас поділяється на групи, кожна з яких матиме своє завдання.

4 учні (2 дівчинки й 2 хлопці) — програвання ситуацій.

6 учнів — складання плану роботи класу (для підвищення групової згуртованості й поліпшення сприятливості психологічного клімату).

Аналітики підбивають підсумки, готуються до виступу.

1 учень пише поезію про клас, дружбу в ньому.

Група учнів, яка залишилася без завдань, працює з ведучим.

5. Вправа «Закінчи думку»

Мета: на підсумковому занятті звернутися до народної творчості, яка орієнтується на високі моральні цінності; дати можливість пасивним, боязким учням проявити себе, відчути радість успіху, досягнення.

Група учнів, яка ще не має завдання, працює над закінченням розпочатих речень. Правильна відповідь — 1 бал групі, неправильна — 1 бал ведучому.

1. Друзі пізнаються в біді.

2. Одна голова добре, а дві — краще.

3. Старий друг кращий за нових двох.

4. Дружба дружбою, а служба — службою.

5. Поганий мир краще доброї сварки.

6. З ким поведешся, від того й наберешся.

7. Один у полі не воїн.

8. З другом і в вогонь, і в воду.

9. Дружба у вогні не горить і в воді не тоне.

10. Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти.

11. Друга шукай, а знайдеш — тримай.

12. Одяг кращий новий, а друг — старий.

13. Нових друзів наживай, а старих не забувай.

14. Приятелів тьма, а друга нема.

15. Одна головешка і в печі гасне, а дві і в полі горять.

16. Коли помиляєшся — друг сперечається, а недруг підтакує.

17. Погане товариство й доброго чоловіка зіпсує.

18. Згода будує, а незгода руйнує.

6. Вправа «Ситуація»

Необхідно ввійти в роль і програти з парою ситуацію (голосно, артистично), закінчивши діалог-суперечку (додати по 2–3 репліки) вирішенням проблеми, помирившись. Бажане позитивне вирішення на користь обох.

Питання до учасників, пропозиції та варіанти глядачів. (Бажано розбирати ситуації, актуальні в класі.)

Ситуація 1

1-ша подруга. Я з тобою більше дружити не буду!

2-га подруга. Це чому ж?

1-ша подруга. Та тому, що ти дружиш ще й з Катькою!

2-га подруга. Ну то й що? З тобою я теж дружу, як і раніше.

1-ша подруга. Не треба мені. Ти можеш їй усі секрети розповісти, обговорювати мене...

Ситуація 2

1-й товариш. Я з тобою не дружу.

2-й товариш. Чому?

1-й товариш. Списувати не даєш. А ще другом називаєшся.

2-й товариш. Я ж хочу, щоб усе було справедливо...

7. Пропозиції

Мета: зібрати пропозиції, ідеї щодо згуртування класу; сприяти усвідомленню причетності до спільної діяльності в групі.

Друга група висловлює пропозиції щодо заходів, які допоможуть здружити клас. Необхідно написати якомога більше ідей, побажань, пропозицій, що треба зробити, щоб клас став дружнішим, згуртованішим (для допомоги класному керівнику, активу в організації роботи нашого класу). Це можуть бути ідеї щодо громадської роботи, розподілу доручень, проведення заходів (вкажіть які і їхню приблизну тематику), свят, вечорів, родинних заходів, конкурсів, подорожей тощо.

Усі разом доповнюють список.

8. Вправа «Подарунок Всесвіту»

Мета: сприяти роздумам учнів над актуальним станом своїх відносин з оточуючими.

Необхідно вибрати свою пораду із загалу, сприйняти її як подарунок Усесвіту, пораду з ноосфери саме для вас. Обдумайте її, скажіть, згодні з нею чи ні, чи принесла порада вам користь.

1. Пам’ятай: чим більше береш від інших, тим більше треба бути готовим віддати.

2. Якщо ти ставишся до людей по-доброму, не намагаєшся пакостити чи ображати — у тебе завжди знайдуться однодумці, які при бажанні стануть справжніми друзями.

3. Не потрібен мені друг, який видозмінюється зі мною, який повторює кожен мій рух. Це робить набагато краще моя тінь. (Плутарх)

4. Дружба повинна будуватися на повноправних відносинах.

5. Володіти собою настільки, щоб поважати інших, як самого себе, і поводитися з ними так, як ми бажаємо, щоб із нами поводилися, — ось що можна назвати вченням про любов до ближнього. Вище цього немає нічого. (Конфуцій)

6. Якщо ти виявиш справжній інтерес до свого сусіда (сусідки) по парті, однокласника (однокласниці), то тобі віддячать тим же. Якщо твій однокласник побачить, що ти потребуєш його допомоги, він із радістю зробить для тебе все можливе.

7. Друзі повинні ділити між собою не тільки проблеми, а й радощі.

8. Якщо ти хочеш мати друзів і бути бажаним гостем у всіх компаніях, потрібно навчитися думати не тільки про себе, а й про інших.

9. Людина, яка відділяє себе від інших, забирає в себе щастя.

10. Найдосконаліший із людей той, хто любить усіх інших і робить їм добро без розбору, хороші вони чи погані. (Мухаммед)

11. Люди, які вміють тримати язик за зубами, частіше за все виявляються дуже надійними друзями.

12. До будь-якої людини можна знайти підхід, кожну можна зрозуміти, але тобі вибирати — з ким дружити по-справжньому.

13. Потрібно зрозуміти і прийняти для себе за правило один мудрий вислів: неможливо подобатися всім.

14. Можливо, ти не зможеш налагодити дружні відносини з усіма однокласниками, але постарайся вести себе миролюбно, приваблювати до себе своєю відкритістю і терпимістю до чужих недоліків, тому що ідеальних людей не існує.

15. Намагайся зберігати доброзичливі відносини з усіма однокласниками, не ображай нікого (бо це — твоя родина), але спілкуйся більше з тими, хто тобі подобається.

16. Коли береш у когось на деякий час його річ, дякуй, віддавай позичене вчасно, а у відповідь не будь жадібним, ділись своїм.

18. Якщо вказуєш на недоліки товариша — зараз же пропонуй і способи їх виправлення. Роби це доброзичливо і тактовно.

19. Дружба — це не тільки можливість «поплакатися в жилетку» товариша, а й обов’язок запропонувати свою «жилетку», коли в товариша настануть важкі дні.

20. Якщо ти не можеш прямо, відверто, навіть різко сказати другу все, що ти думаєш про нього, про його вчинки, або вислухати від нього таку ж правду про себе, значить, ви не вірите по-справжньому один одному, не розумієте і не поважаєте один одного. (І. Гончаров)

21. Пам’ятай, що друг — це дуже близька людина, яка довіряє тобі найтаємніше, але ти не маєш права обговорювати його проблеми з іншими.

22. Не ображайся, коли друг не може вирішити твою проблему. Іноді навіть дорослим не вдається допомогти, і проблема вирішується тільки з часом. Тому не нервуй даремно.

23. Дружба не дає права користуватися талантами товариша безкінечно та задарма.

24. Пам’ятай: чим більше береш від інших, тим більше треба бути готовим віддати.

Кiлькiсть переглядiв: 526

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Демонстраційний сайт загальноосвітньої школи

вулиця, номер будинку,
поштовий індекс, область, місто,
країна

Дата останньої зміни 16 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!