При вході до навчального закладу з правої сторони обладнано пандус
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА |
від 15 вересня 2021 р. № 957Київ |
Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 483 від 26.04.2022
№ 979 від 30.08.2022}
Відповідно дочастини другоїстатті 26 Закону України “Про повну загальну середню освіту” Кабінет Міністрів Українипостановляє:
1. ЗатвердитиПорядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, що додається.
2. Установити, що під час організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти висновки інклюзивно-ресурсних центрів, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними до закінчення строку їх дії або до видачі нового висновку інклюзивно-ресурсним центром в установленому порядку.
3. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872“Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 62, ст. 2475);
постанову Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. № 588“Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах” (Офіційний вісник України, 2017 р., № 67, ст. 2004).
4. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2022 року.
Додаток 3
до Порядку
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання ____________________________________________________
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)____________________________
______________________________________________________________________
дата народження_______________________________________________________
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень ___________________________________________________________________________
рік навчання ___________________________________________________________
клас навчання__________________________________________________________
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку __________________________________________________________
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) | Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти | Потреби |
Знає Вміє Володіє Розуміє Здатний Засвоїв Застосовує (самостійно, з підказками) | інтелектуальні труднощі функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі фізичні труднощі навчальні труднощі | працювати над розвивати формувати вчити |
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації | Так/ні | Примітка |
Пристосування середовища: | ||
доступність | ||
освітлення | ||
рівень шуму | ||
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) | ||
Психолого-педагогічна адаптація: | ||
використання візуального розкладу | ||
збільшення часу на виконання завдань | ||
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) | ||
руховий режим | ||
використання заохочень | ||
використання засобів для концентрації уваги | ||
інше | ||
Адаптація навчального матеріалу: | ||
картки-підказки, картки-інструкції | ||
Засоби альтернативної комунікації | ||
інше | ||
Модифікація: | ||
скорочення змісту навчального предмета | ||
зниження вимог для виконання завдань | ||
інше |
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з:
так
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями ____________________________________________________
6) наявність індивідуального навчального плану:
так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) | Адаптація чи модифікація | Відповідальний педагогічний працівник |
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) | Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) | Місце проведення | Розклад занять |
6. Навчання:
за розкладом класу;
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________.
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
батьки: _____________________________________________________________
інші законні представники_____________________________________________
уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,
__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник
___________________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
так
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
___________________________________________________________________________
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так, зазначити яка: ____________________________________________________
ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що)__________________________________________________
11. Потреба у продовженні строків навчання:
так
ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку | Ціль | Очікувані результати, яких планується досягнути | Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери | |||
Розвиток сенсорної, моторної | |||
Розвиток мовленнєвої сфери | |||
Розвиток фізичних здібностей | |||
Розвиток емоційно-вольової сфери | |||
Розвиток соціальної сфери | |||
Подолання навчальних труднощів | |||
Інші |
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) | Посада | Підпис |
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
___________________________________________________________________________ (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис ___________________________ дата __________________________
{Додаток 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 979 від 30.08.2022}
Коментарi